Schweizer Geschäfts­berichte-Rating 2019

Beim Schweizer Geschäftsberichte-Rating 2019 sind heute die besten Geschäftsberichte ausgezeichnet worden. In der Designwertung wurde die Jahresberichterstattung mit «Online» und «Print» erneut einzeln und konsolidiert zu gleichen Teilen gewertet: Wer beim Rating in der Designwertung vordere Ränge belegen wollte, musste mit beiden Kommunikationskanälen überzeugen und einen ausgezeichneten Gesamteindruck hinterlassen. Siegerin in der Gesamtwertung ist die Liechtensteinische Landesbank, die beiden Nächstrangierten sind Geberit und Swisscom.

Beim Schweizer Geschäftsberichte-Rating 2019 haben wir in der Designwertung «Online/Print» zum ersten Platz der Zur Rose Group beigetragen. Insgesamt sind wir in der Designwertung «Online/Print» bei 10 Lösungen unter den ersten 25 mit von der Partie. Für das Unternehmen Geberit, das dieses Jahr den zweiten Rang in der Gesamtwertung belegte, arbeiten wir im Bereich der Berichterstattung seit dem IPO im Jahr 1999. 2018 waren wir für HIAG, die Erstplatzierte in der Designwertung «Online/Print», sowie für die Zweitplatzierte Implenia tätig. Mit der Online-Bank Swissquote stellten wir zudem den Aufsteiger des Jahres.

Alle Resultate des Schweizer Geschäftsberichte-Ratings sind online abrufbar. Auf der von Linkgroup konzipierten und realisierten Website finden Sie sämtliche Ranglisten aller bewerteten Geschäftsberichte in den Kategorien «Value Reporting» und «Design». Als Mehrwert können alle bewerteten Geschäftsberichte als PDF heruntergeladen werden, und Links führen zur jeweiligen Online-Version.

Passend für Ihre Organisation stimmen wir bereits in der Konzeptphase Mobile, Desktop und Print aufeinander ab. Ihre Kommunikationsportfolios nutzen die Vorzüge der unterschiedlichen Medien und Kanäle. Stets bilden sie eine stilistische Einheit und stärken Ihre Marke. Wir bürgen für eigenständige, kreative und strategisch verankerte Lösungen.

“We’ve been working with Linkgroup since our IPO in 1999. They give us active advice at all stages of the process, and the way they implement is structured and efficient. We like their practical approach to communications design and the fact that they avoid art for art’s sake: they work within the framework of our corporate design to develop solutions for our stakeholders that have an impact and a concrete benefit. Another of Linkgroup’s strengths as a one-stop shop that particularly benefits Geberit is their extraordinarily deep vertical integration and process security.”

Christoph Abt
Global Editor Corporate Communications Geberit International AG, Rapperswil-Jona (Canton of St Gallen)

“We have used SmartNotes for our annual report and were thus able to optimise the efficiency and transparency of the reporting process. The high degree of automation, the excellent functionality of the number management and the CD-compliant implementation with the layout robot convinced us. The decisive factor for us was that we could create the reports ready for printing completely in Word and Excel. The correction effort was massively reduced and the media break to a graphic programme such as InDesign was avoided.ˮ

Pauline Mercier Fauchon
Responsible Group Finance, Swissquote Bank SA, Gland VD

“Implenia has been producing a detailed report on its commitment to sustainability for many years. Ever since the second edition, instead of producing a static report, we’ve published the sustainability report exclusively online, optimised for the entire range of devices and augmented with various multimedia features. This enables readers to keep track of the current state of our endeavours at any time. For this challenging path, we have found a very reliable partner in Linkgroup, giving us comprehensive, expert advice and excellent support on all fronts. Its people are motivated and display an impressive level of flexibility. Many, many thanks!”

Rolf Wagenbach
Head of Sustainability of Implenia AG, Dietlikon (Canton of Zurich)

“Communications media for financial and sustainability reporting are particularly demanding. Linkgroup has deep expertise in this field, a proven track record and a great deal of cross-media know-how. Together we’re constantly evolving our communications media. Great examples of this are the special investor relations site embedded in our corporate website and the development of the group’s branding. Ever since our IPO in 2016, collaboration with Linkgroup has been perfect in all respects, especially during hectic phases where changes have had to be made at short notice. One-stop services from concept and creation to cross-media production, plus the PublishingSuite Finance® platform, have also helped make things very efficient.”

Michel Gerber
Head of Investor Relations & Corporate Communications of VAT Group AG, Haag (Canton of St Gallen)